همشهری آنلاین - سپیده بهکام: جابجایی بیش از ۹۱ میلیون و ۱۵۳ هزار سهم به ارزش ۳۵۳.۴ میلیارد ریال در بورس تهران، روز یکشنبه ۱۶ تیر باعث شد شاخص بورس ۵۹۹ واحد دیگر افزایش یابد.

در این روز معامله سهام فولاد مبارکه اصفهان، گل گهر، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری امید و چادرملو بیشترین تاثیر را در رشد شاخص‌های اصلی بورس داشت.

بر این اساس شاخص بورس (شاخص قیمت و بازده نقدی) در پایان وقت معاملاتی روز ۱۶ تیر به ۴۷ هزار و ۵۷۶ واحد رسید و شاخص قیمت (شاخص کل قیمت سهام) با ۱۴۱.۵ واحد افزایش از مرز ۱۲ هزار و ۶۵۳ واحد هم فراتر رفت.

شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) هم در این روز با ۱۵۵.۵۷ واحد رشد مواجه شد و به ۱۱ هزار و ۲۳۶ واحد نزدیک شد و شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) با ۱۳.۵ واحد تغییر مثبت روی ۱۲ هزار و ۹۷۵ واحد ایستاد.

در جریان جابجایی‌های سهام در بورس اوراق بهادار تهران امروز یک هزار و ۵۲۸ دستور خرید برای ۷۳.۸۴ میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش ۱۸۴.۶۷ منیلیارد ریال صادر شد.

۶۳۳ نفر هم در این روز برای خرید ۲۹.۳۴ میلیون سهم سرمایه‌گذاری امید به ارزش ۱۶۲.۱۵ میلیارد ریال برگه دستور خرید پر کردند.

طی دادوستدهای این روز ۸۵۲ نفر هم در صف خرید ۸.۱۱ میلیون سهم چادرملو به ارزش ۱۱۸.۴۴ میلیارد ریال ایستادند و ۴۳۹ نفر برای خرید ۳.۸۸ میلیون سهم گل گهر به ارزش ۱۱۵ میلیارد ریال به کارگزاری‌ها مراجعه کردند.[مفاهیم پایه بورس: کارگزار بورس]

خاک چینی در آن سوی بازار امروز با بیشترین حجم دستور فروش مواجه شد. حجم عرضه سهام این شرکت در این روز کاری به ۲۴۵ هزار سهم به ارزش ۱.۹۶ میلیارد ریال رسید.

بر اساس آخرین گزارش‌های رسیده از تالارهای مبادلات سهام امروز بیشترین کاهش قیمت (سقف ۳ درصد) مربوط به دو شرکت داروسازی ابوریحان و گاز لوله بود و شرکت گل گهر هم توانست سقف ۳ درصدی رشد قیمت را پر کند.

کد خبر 57170

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز